PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, BREZMEJNA SVOBODA
PEUGEOT INSTINCT CONCEPT: SAMODEJNO VOZILO ZNAMKE PEUGEOT
ŠE VEČ SVOBODE
Kdo ni še nikoli sanjal o avtomobilu, ki nudi popolno umirjenost in ob tem v celoti obvladuje svoje okolje? O avtomobilu, ki nas razume in pozna do te mere, da lahko predvidi vse naše želje? O avtomobilu, ki bi bil podaljšek nas samih? O avtomobilu, ki briše vse prehode in poskrbi, da je vse tekoče in pregledno? PEUGEOT na to odgovarja z eno ključno besedo: svoboda. Svoboda izbire načina vožnje, svoboda izbire občutkov. Svoboda gibanja. Naš prikaz se imenuje PEUGEOT INSTINCT CONCEPT.
NAJBOLJŠE S PODROČJA INTERNETA STVARI
DEEP LEARNING
Za PEUGEOT INSTINCT CONCEPT smo navdih iskali v naravi, zlasti pri človeku. S spoznavanjem svojega okolja in učenjem o njem je človek postajal čedalje bolj samostojen. Na enak način uporablja PEUGEOT INSTINCT CONCEPT globoko učenje, metodo, s katero spoznava profil svojega uporabnika. V ta namen platforma I.o.TInternet of Things (ang.) oziroma internet stvari (slo.) Samsung ARTIKTM Cloud poveže predmete iz njegovega vsakdanjega življenja in združi vse podatke. Podatke pridobi iz povezane ure, pametnega telefona, družabnih omrežij. Prispeva tudi dom - prek avtomatiziranih naprav, kot so povezana televizija, naprava za pretakanje glasbe, elektronski hišni pomočnik, osebni računalnik itd. Tudi avtomobil sam je neprimerljiv vir informacij. Spremlja nas namreč v vsakdanjem življenju: med ustaljenimi potmi, na priljubljenih krajih, spremlja naše vozniške navade …
PEUGEOT in Sentiance, podjetje za podatkovno znanost, obdelujeta podatke, da jih pretvorita v razumljivo obliko in ugotovita profil vsakega posameznika. To je dinamična analiza, ki se stalno dopolnjuje. Z njo se PEUGEOT INSTINCT CONCEPT lahko prednastavi ali prilagodi svojo konstrukcijo, da lahko v celoti ustreže uporabnikovim željam in potrebam.
PRIMERI
Ponedeljek, 7:45
Torek, 21. ura
Četrtek, 8. ura
Petek, 14. ura
ŠTIRJE NAČINI
Štirje načini omogočajo zelo natančno upravljanje. Drive Boost se osredotoča na dinamično vožnjo. Drive Relax pomaga vozniku z naprednimi sistemi za pomoč pri vožnji (ang. kratica ADAS). To na primer zajema samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi in pa aktivni tempomat.
V avtonomnem načinu ima pri Autonomous Soft prednost udobje. To pomeni, da je vožnja lahko nekoliko daljša in primerna za ogled filma, branje ali počitek. Medtem pa način Autonomous Sharp optimizira čas potovanja, obnašanje med vožnjo pa je natančno in učinkovito.
ODZIVNI I-COCKPIT
INOVATIVNA KINEMATIKA
Avtonomni avtomobil odpira novo področje ustvarjalnosti, ki ga poganjajo nove oblike uporabe.
Z vozilom PEUGEOT INSTINCT CONCEPT in voznikovim delovnim okoljem Responsive i-Cockpit gradimo na temelju uspeha najnovejših modelov naše znamke. Ustvarjamo nove načine doživljanja užitka z avtomobilom - prek vmesnikov, zgradbe, stila ... Nikjer ne piše, da mora biti avtonomen avtomobil monoton na pogled in za uporabo.
Matthias HOSSANN, vodja konceptnih vozil PEUGEOT
Ob prehodu iz načina za aktivno vožnjo v avtonomni način se voznikovo delovno okolje z lahkotnimi gibi preuredi. Kompakten volanski obroč in plošča s klecnimi stikali se skrijeta v armaturno ploščo. Hkrati se pedal za plin pogrezne v pregradno steno.
Kateri koli način je trenutno dejaven, ima voznik stalno nadzor nad vozilom. To je v načinu aktivne vožnje (Drive) sicer povsem samoumevno, je pa ta lastnost PEUGEOTOVEGA avtonomnega avtomobila zanimiva v načinu Autonomous. Naprava i-Device ob 9,7-palčnem zaslonu v sredinski konzoli namreč omogoča krmiljenje nekaterih dejanj. Zadostuje le en gib in avtomobil prehiti vozilo pred sabo ali pa namesto tipa vožnje Soft začne uporabljati način Sharp.
V načinu Drive holografska instrumentna plošča prikazuje informacije o vožnji: hitrost vozila, delitev med viroma energije pogonskega sistema PHEV, napolnjenost akumulatorja ... Digitalni sistem za vzvratno preglednost opozarja na prisotnost vozil v mrtvih kotih.
V načinu Autonomous ti elementi ponujajo še nove informacije, ki so povsem na mestu, saj je v tem načinu vožnje pomemben le čas. Potniki lahko vidijo uro, preostali čas vožnje do cilja ter trenutno lokacijo na poti.
Vsak način in vsak tip vožnje pomeni tudi drugačen notranji ambient. Poleg informacij, ki jih avtomobil ponuja, to vpliva še na položaj sedežev, osvetlitev in zvoke.
ARHITEKTURNA ZGRADBA IN MATERIALI
Odzivni i-Cockpit vsakega potnika umesti v samo njemu posvečeno okolje, ki je kljub kompaktnim meram vozila le njegovo. Da ima vsak potnik svoj prostor, poskrbijo tudi sedeži po zgledu letalstva. Ogrodje je ločeno od elementov, ki so v stiku s telesom - sedala, naslonjala in vzglavnika. Ogrodje z dodatki iz aluminija je nepomično. Ostali elementi so pomični in se vrtijo po osi Y, v prečni smeri. Potnik si sam izbere ustrezne nastavitve za svoje trenutno početje: spuščeno naslonjalo za počitek, vzravnano naslonjalo za vožnjo in vmesni položaj za gledanje filma ali delo.
Potniki lahko komunicirajo z avtomobilom prek chatbota, glasovnega osebnega pomočnika, ki nudi dostop do neskončne palete storitev. Na naraven način izrečeni ukazi na primer omogočajo rezervacijo kino vstopnic ali spletni nakup.
Materiali vabijo potnike, naj izkoristijo dodatni čas, ki jim je zaradi tega na voljo. Na tleh položen tanek betonski sloj, svilnat na dotik, vabi potnike, da se sezujejo in sprostijo. Pletenina 3D objame in podpre telo. Z njo so prevlečene stranice sredinske konzole in ploskve ob vratih ter sedala in naslonjala sedežev. Za udobje vratu je vzglavnik prevlečen z usnjem in mehko pletenino 3D.
SHOOTING BRAKE ZNAMKE PEUGEOT
DIZAJN
Proporci vozila PEUGEOT INSTINCT CONCEPT so plod izjemne tradicije oblikovalcev karoserij. Izklesane linije se tesno prilegajo tehničnim elementom in potnikom. Dolg pokrov motornega prostora namiguje na 300 konjskih moči, ki jih razvije pogonski sklop PHEV. Veliki blatniški koši izražajo dobro lego na cesti in moč tega avtomobila s štirikolesnim pogonom.
Sprednji del ima zelo izrazit pogled. V središču žarometov LED so kot zenice nameščene leče kamer. Ta optika gleda okolico vozila in z informacijami oskrbuje sisteme za pomoč pri vožnji. Okrasna maska je na različnih mestih različno prepustna. Njegovo pol votlo strukturo krasi lev, katerega podnožje se ob vklopu samodejnega načina osvetli v beli barvi.
AERODINAMIČEN
Na obeh straneh žarometov so izdelane signaturne luči, ki se raztezajo po vsej dolžini prednje okrasne maske. Še več, pri hitrosti nad 90 km/h se te luči premaknejo. Svetlobna niza sta v spodnjem delu povezana z letvico, ki poskrbi za dodatno silo pritiska prednje preme k tlom.
Po drugi strani ta premik razkrije odprtino, ki zmanjša pritisk na karoserijo med premikanjem vozila. Na ta način vozilo zajema zrak pred sabo in ga izpušča na površino koles. Skupaj z dodelanimi petkrakimi platišči takšna aerodinamičnost pomaga izničiti aerodinamične motnje, ki sicer nastajajo pri obesah. Aluminijasta platišča so polna drobnih utorov in na ta način še lažja. Ta aerodinamična funkcija je prisotna tudi na zadku. Zračni tok vstopa skozi odprtino v višini linije trupa pri prednjih vratih. Nato teče proti difuzorju, nad katerim so umeščene luči 3D, ki so med seboj povezane s svetlobno letvijo.
V zgornjem delu se izbočena zastekljena streha spusti čisto do glav potnikov. Obliko poudarja globoka modra barva s trislojnim lakom, v katero je pobarvana celotna karoserija.