6.6.2018
Bencinski turbo motor PureTech skupine PSA je četrto leto zapored prejel nagrado za mednarodni motor leta
V Stuttgartu je žirija 20. izdaje natečaja "International Engine of the Year Awards" že četrto leto zapored podelila nagrado za najboljši motor leta trivaljnemu bencinskemu turbo motorju Pure Tech 110 S&S in 130 S&S v kategoriji motorjev s prostornino od 1 do 1,4 litra.
Za družino trivaljnih bencinskih motorjev je skupina PSA predložila 210 patentov. Najnovejša generacija motorja PureTech je še bolj zmogljiva, bolj varčna z vidika porabe goriva in bolj učinkovita. Omogoča namreč:
Nova generacija motorja, ki je bila v letu 2017 lansirana skupaj z novim Peugeotom 308, se pravkar uvaja v vozila skupine PSA, in to za okoli sto različic v več kot 70 državah. Vsi motorji ustrezajo evropskemu standardu Euro 6.d-temp in kitajskemu standardu China 6b.
Ob tej priložnosti je Alain Raposo, direktor pogonskih sistemov in podvozij pri skupini PSA, izjavil: "Z velikim ponosom sprejemamo to prestižno nagrado že četrto leto zapored. To je dokaz o sposobnosti naših razvojnih skupin. S tem motorjem je zdaj opremljena že večina naših vozil, saj je med našimi strankami požel velik uspeh. Ta nagrada je globalno priznanje za konkurenčnost in učinkovitost našega izbora bencinskih motorjev in zlasti našega trivaljnega motorja PureTech."
3-valjni turbo bencinski motor PureTech 110 in 130 KM |
||
Tip |
|
3 valji v vrsti |
Emisijski standard |
|
Euro 6d.temp s faktorjem skladnosti dejanskih voznih emisij (CF RDE) 1,5 Uvedba Euro 6d od 11/2018 dalje (3 leta vnaprej) |
Največja moč |
kW/KM |
96 / 130 pri 5500 vrt/min 81 / 110 pri 5500 vrt/min |
Največji navor |
Nm |
230 pri 1750 vrt/min 210 pri 1500 vrt/min |
Način zgorevanja |
|
Motor z neposrednim vbrizgavanjem v osrednjem položaju in s kompresijskim polnjenjem Spremenljivi čas zapiranja sesalnih in izpušnih ventilov |
Upravljanje motorja in dovod v motor |
|
Kontrolna enota SSTG PSA Neposredno vbrizgavanje 250 bar |
Električno upravljanje |
|
Inteligentno električno upravljanje z optimizacijo polnjenja akumulatorja Stop & Start |
Prostornina |
cm3 |
1199 |
Kompresijsko razmerje |
|
10,5: 01 |
Vrtina / Hod |
mm x mm |
75 x 90,5 |
Vzvodje |
|
Ojnica z modularno glavo, fiksni batni sornik Jeklo z visoko trdnostjo |
Črpalka za olje |
|
S spremenljivo prostornino s samodejnim krmiljenjem prek kontrolne enote |
Glava motorja |
|
Aluminijeva zlitina A57 z dodanim bakrom in s toplotno obdelavo Gravitacijsko litje Izpušni kolektor, vgrajen v ulite dele glave motorja |
Kompresijsko polnjenje |
|
Turbokompresor nove generacije, optimiziran izkoristek, integriran izpustni elektroventil (Dump Valve), električni obtočni ventil (Waste Gate) |
Okrov |
|
Iz tlačno vlitega aluminija v vakuumu, hibridne valjne puše, vstavljene s tlačnim ulivanjem |
Vbrizgavanje |
|
Osrednje neposredno vbrizgavanje, vbrizgalne šobe s 5 odprtinami, izdelanimi po tehnologiji laserskega vrtanja Visokotlačna bencinska črpalka 250 bar |
Krmiljenje ventilov |
|
2 tubularni odmični gredi iz kompozitnega materiala Pogon prek vlažnega jermena, prevleka DLC na odmikačih |
Upravljanje ventilov |
|
Neposredni prenos prek mehanskih dročnikov |
Ventili na valj |
|
4 ventili na valj |
Dolžina motorja |
mm |
604,5 |
Višina motorja |
mm |
683,5 |
Širina motorja |
mm |
586 |
Masa po standardu PSA |
kg |
84 kg |
Gorivo |
RON |
91-98 |
Hlajenje |
|
Upravljanje temperature s krmiljenim termostatom |
Izpušna linija |
|
Enodelni sklop elementov za zmanjšanje onesnaževanja pod turbokompresorjem s katalizatorjem + filtrom trdnih delcev bencinskega goriva |
1 Odzivnost: odzivni čas motorja vozila
2 (Gasoline Particulate Filter) - filter trdnih delcev bencinskega goriva
3 (Real Driving Emissions) - emisije v realnih pogojih vožnje
4 (Common Modular Platform) - skupna konstrukcijska osnova