SKIP TO CONTENT
SISTEMI ZA POMOČ PRI VOŽNJI
SISTEMI ZA POMOČ PRI VOŽNJI

Sistemi za pomoč in oprema Peugeot za varnost 

TEMPOMAT
VKLOPLJENO

Aktivni tempomat je sistem za regulacijo/omejitev hitrosti vozila z razširjeno funkcijo za regulacijo hitrosti glede na razdaljo do pred nami vozečega vozila.

 

Funkcija je še posebej prilagojena razmeram na avtocesti v srednje gostem ali tekočem prometu, saj se tempomat ne izklopi vsakič, ko se vozilo pojavi pred nami. Takoj ko radar zazna vozilo, tempomat s pomočjo funkcije zaviranja motorja prek pedala za plin samodejno zniža hitrost vozila do 20 km/h. Ko se vozni pas sprosti, tempomat znova pospeši do prvotno nastavljene hitrosti. V primeru, da upočasnitev na 20 km/h ne zadostuje za vzdrževanje nastavljene razdalje med voziloma, tempomat na to opozori voznika in mu preda nadzor nad hitrostjo.

AKTIVNI TEMPOMAT S FUNKCIJO STOP (ACC STOP)

Vozilo je opremljeno z radarskim merilnikom, ki je vgrajen v sredini prednjega odbijača in ima doseg 150 metrov. Med vožnjo s hitrostjo od 30 km/h do 180 km/h aktivni tempomat s funkcijo Stop (ACC Stop) opravlja dve funkciji:

  • samodejno ohranjanje hitrosti vozila pri vrednosti, ki jo je programiral voznik 
  • samodejno prilagajanje razdalje do vozila pred vami (na izbiro so tri stopnje: oddaljeno, normalno in blizu).

 

Sistem zazna vozilo, ki vozi pred njim v isto smer. Hitrost vozila samodejno prilagaja pred seboj vozečemu vozilu, pri čemer se poslužuje motorne zavore in zavornega sistema (v tem primeru se prižgejo zavorne luči), da ohranja stalno razdaljo vse do popolne zaustavitve vozila (pri vozilu s samodejnim menjalnikom) ali do hitrosti 30 km/h (pri vozilu z ročnim menjalnikom)Na voljo serijsko ali za doplačilo, odvisno od modela in tipa motorja. .

POGONSKA MOČ
GRIP CONTROL 

Sistem Grip Control z gumbom na sredinski konzoli širi uporabnost vozila, saj prilagaja njegovo vlečno moč v pogojih s slabim oprijemom. Ta patentiran sistem deluje usklajeno s posebej prilagojenim kompletom pnevmatik.

 

Večnamenski in prilagodljiv sistem Grip Control s poseganjem v prednja kolesa izboljša vlečno moč v skladu s podlago. Sistem sicer stalno prepušča nadzor vozniku. Voznik se lahko vedno zanese na inteligenco te opreme, če izbere standardni način, ali pa z vrtljivim gumbom izbere želeni način:

 

  • Standardni način za običajne pogoje pri vožnji oziroma pri nizki stopnji spodrsavanja. 
  • Način za sneg sproti prilagaja spodrsavanje posamičnih prednjih koles oprijemu, ki je na razpolago. Čim hitrost vozila doseže 50 km/h, sistem preklopi v standardni način. 
  • Način za vožnjo po neutrjenem terenu omogoča brezskrbno vožnjo po spolzkem terenu (blato, mokra trava…). V teh pogojih omogoči speljevanje vozila, tako da prenaša čim več navora na tisto kolo, ki ima oprijem. Deluje kot diferencial z zaporo (DGL) in je še zlasti primeren za terensko vožnjo. Deluje do hitrosti 80 km/h. 
  • Način za vožnjo po pesku odobri istočasno spodrsavanje obeh pogonskih koles, da vozilu omogoči premikanje po mokri podlagi in omeji nevarnost za zagozdenje v pesku. Način je primeren za uporabo do hitrosti 120 km/h, zatem pa se preklopi v standardni način delovanja. 
  • V načinu ESP Off lahko voznik po želji izklopi sistema ESP in Grip Control do hitrosti 50 km/h in povsem avtonomno upravlja pogonsko moč.
ADVANCED GRIP CONTROL

Sistem za izboljšano vlečno moč (Advanced Grip Control) uporablja naslednjo opremo:

  • optimiziran sistem proti spodrsavanju pogonskih koles s petimi načini oprijema (normalen, sneg, blato, pesek, ESP OFF), ki jih voznik lahko izbere z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli; 
  • posebne 18-palčne pnevmatike M+S (Mud & Snow); 
  • Hill Assist Descent Control (HADC), nova funkcija za pomoč pri spustu po strmini omogoča popolno in varno obvladovanje vozila in njegove smeri vožnje na strmih klancih. To je inovativen sistem, saj lahko ohranja zelo nizko hitrost vozila (3 km/h), kar zagotovi nadzor in varnost v sicer zelo stresnih in zaskrbljujočih situacijah. Funkcijo voznik vklopi s pritiskom na ustrezen gumb na sredinski konzoli pri hitrosti nižji od 70 km/h. Sistem se vklopi v območju pod 30 km/h.

Na manjši strmini ali kadar ni nobenih težav, lahko voznik odmakne nogo z zavornega pedala in pedala za plin. Sistem prilagaja hitrost, če je menjalnik v prvi ali drugi prestavi.

Na strmem klancu in/ali v primeru oteženega premikanja lahko funkcijo za pomoč pri spustu po strmini (HADC) vklopimo, če prestavimo v prosti tek. Zaradi večje varnosti je hitrost med spustom nižja.

 

Funkcija za pomoč pri spustu po strmini (HADC) se prilagaja naklonu strmine:

  • med 5 in 8 % funkcija nastavi hitrost na 17 km/h,
  • nad 8 % funkcija nastavi hitrost med 3 in 17 km/h.
ACTIVE SAFETY BRAKE

Active Safety Brake (samodejno zaviranje v sili) poseže v delovanje vozila po oddanem opozorilu, če se voznik ne odzove dovolj hitro in ne pritisne na zavoro. Na ta način brez voznikovega ukrepanja pomaga preprečiti trčenje oziroma zmanjšati njegovo resnost s tem, ko zmanjša hitrost vozila. Sistem zazna registrirana vozila, ki vozijo v isto smer ali mirujejo, ter tudi pešce na vozišču (koles, motorjev, živali in predmetov na vozišču sistem ne zazna). Sistem Active Safety Brake deluje v naslednjih pogojih:

 

  • Hitrost vozila znaša od 5 km/h do 140 km/h, ko je zaznano premikajoče vozilo.
  • Hitrost vozila ne presega 80 km/h, ko je zaznano nepremično vozilo.
  • Hitrost vozila ne presega 60 km/h, ko je zaznan pešec.
OPOZORILNIK NA NENAMERNO MENJAVO VOZNEGA PASU
STANDARDNI
Opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu je sistem, ki s pomočjo kamere za prepoznavanje prekinjene oziroma neprekinjene črte zaznava nenamerno vožnjo čez vzdolžno talno označbo, ki med seboj ločuje vozne pasove. Za varno vožnjo kamera analizira sliko in nato, če vozniku upade pozornost in se vozilo giblje s hitrostjo nad 80 km/h, ob odstopanju od smeri sproži vizualno in zvočno opozorilo.
AKTIVNI
Med 65 in 180 km/h aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu ob tem sproži še popravek smeri vožnje: čim sistem ugotovi nevarnost nenamerne vožnje čez zaznano razdelilno talno črto, se volan postopoma obrača v drugo smer, da bi vozilo ohranil na trenutnem voznem pasu. Če voznik želi ohraniti smer gibanja vozila, lahko popravek prepreči tako, da čvrsto zadrži volan (na primer med izogibanjem oviri). Popravek se prekine, čim voznik vklopi smerne kazalce.
SISTEM ZA NADZOR MRTVEGA KOTA
STANDARDNI
Sistem za nadzor mrtvega kota obvešča voznika, da se na levem ali desnem sosednjem voznem pasu vozilo nahaja v mrtvem kotu. Ta oprema je na voljo skupaj s pomočjo pri čelnem in vzvratnem parkiranju ali s kamero Visiopark 1.
VKLOPLJENO

Med vožnjo s hitrostjo od 12 km/h do 140 km/h sistem opozori voznika na prisotnost drugega vozila v mrtvem kotu vozila, čim to drugo vozilo predstavlja potencialno nevarnost. Opozarjanje poteka z opozorilno lučko, ki zasveti v vzvratnem ogledalu na ustrezni strani, ko sistem zazna vozilo (avtomobil, tovornjak, kolo).

 

Sistem deluje skupaj z opozorilnikom na nenamerno menjavo voznega pasu: poleg opozorilne lučke, ki sveti v vzvratnem ogledalu na ustrezni strani, voznik začuti popravek smeri vožnje, če prevozi talno črto z vključenim smernim kazalcem. Namen popravka je pomagati vozniku, da se izogne trčenju.

VOZNIKOVA POZORNOST
OPOZORILNIK NA TRAJANJE VOŽNJE

Opozorilnik na trajanje vožnje se sproži, čim sistem ugotovi, da si voznik po dveh urah vožnje s hitrostjo nad 65 km/h še ni vzel odmora. V opozorilo se izpiše sporočilo, ki voznika spodbuja k odmoru, spremlja pa ga zvočni signal.
OPOZORILNIK NA VOZNIKOVO NEPOZORNOST
Opozorilnik na trajanje vožnje dopolnjuje še sistem za opozarjanje na voznikovo nepozornost. Vozilo ima v zgornjem delu vetrobranskega stekla vgrajeno kamero, ki analizira smer vožnje. Sistem ocenjuje stanje voznikove pozornosti prek ugotavljanja odstopanj v smeri vožnje glede na talne označbe. Na osnovi tega lahko sproži zvočna in vizualna opozorila različnih stopenj ("Bodite previdni!" ali "Vzemite si odmor." »).