
27.3.2022
PEUGEOT je po zaslugi inovativne tehnologije 3D-tiska in povsem novega prilagodljivega polimera na novo izumil postopek izdelave avtomobilskih dodatkov. Na voljo so dodatki, kot na primer nosilec za očala, držalo za pijačo in nosilec za telefon/kartico, ki so bili zasnovani posebej za novega PEUGEOTA 308. Tehnologija 3D-tiska je bila povsem prvič uporabljena za avtomobilske dodatke in predstavlja nadvse obetavno inovacijo za celotno avtomobilsko industrijo.
PREHOD NA INDUSTRIJSKO INOVACIJO
Na začetku projekta so oblikovalci hoteli iz modernih materialov ustvariti inovativne dodatke, ki bi bili hitreje opazni in bolj privlačni. O izboru dodatkov so se odločili po koncu podrobne analize, v sklopu katere so želeli ugotoviti, za kakšne potrebe stranke uporabljajo odlagalna mesta v vozilu. Ker tradicionalni materiali niso ustrezali specifikacijam, je ekipa oblikovalskega studia PEUGEOT za "barve in materiale" skupaj s svojimi partnerji razvila material inovativnega videza. 3D-tisk se je izkazal za več kot očitno rešitev.
Fleksibilna in okolju prijazna tehnologija prihodnosti
3D-tisk je eden od temeljnih stebrov četrte industrijske revolucije. S to novo tehnologijo je mogoče povečati fleksibilnost, in se s tem ustrezno odzvati na potrebe vse zahtevnejšega in nepredvidljivega trga. Z njeno pomočjo se lahko proizvede najrazličnejše vrste personaliziranih predmetov in dodatkov brez dragih kalupov in orodij za izdelavo. 3D-tisk je tudi precej bolj prijazen do okolja, kar je nadvse pomembno, saj si prizadevamo za trajnostne procese izdelave, pri katerih se porabi malo virov in nastane malo odpadkov. Njegova uporaba je vse bolj razširjena in je v številnih panogah že povzročila pravo revolucijo v sistemu izdelave. Tovrstna dodajalna izdelava se dejansko uveljavlja kot alternativa klasičnim tehnikam izdelave, kot je kalupno brizganje.
V tem postopku se uporablja zelo prožen material, ki se imenuje termoplastični poliuretan (TPU) Ultrasint, ki je nastal kot plod sodelovanja med podjetjema HP in BASF. S tem materialom se lahko izdela vzdržljive, odporne in fleksibilne dele. To je idealen material za dele, ki ublažijo udarce pri trčenju in tudi za dele z visoko stopnjo elastičnosti in za mrežam podobne prožne strukture. Uporablja se ga za izdelavo delov z visoko kakovostnimi površinami in za zelo natančno izdelavo podrobnosti.
Uporaba materiala TPU za mehke dodatke v potniškem prostoru vozila je pomembna inovacija, za katero je skupina STELLANTIS tudi vložila patent.
SKRIVNOSTI REVOLUCIONARNE IZDELAVE
PEUGEOT se je odločil za uporabo tehnologije 3D-tiska HP Multi Jet Fusion (MJF). HP Multi Jet Fusion je popolnoma nova tehnologija dodajalne izdelave iz posameznih slojev praškastega materiala v posebnem ležišču. PEUGEOT je bil eden prvih, ki je to tehnologijo uporabil za izdelavo svojega izbora 3D dodatkov.
KAKO DELUJE DODAJALNA IZDELAVA?
Postopek se začne s prenosom digitalne datoteke CAD (računalniško podprto načrtovanje) v 3D tiskalnik, v tem primeru 3D tiskalnik HP Multi Jet Fusion. Postopek poteka tako, da prahu dodajajo vezivo s kombiniranjem:
Faza tiskanja:
Faza naknadne obdelave:
3D-TISK JE ZA ZNAMKO PEUGEOT PRIHODNOST
3D-tisk je v avtomobilski industriji še vedno v povojih. Tovrstno tehnologijo nameravajo razvijati tudi v serijski proizvodnji torej ne zgolj za izbor dodatne opreme, temveč tudi na bolj tehnično zahtevnih delih prihodnjih modelov PEUGEOT. Prednosti te tehnologije ponujajo neskončne možnosti.