Vsako obdobje je imelo svojega Peugeotvega velikana in če se zgodovina res ponavlja, potem smo na pragu novega "rjovečega" uspeha. Serija 200 je skozi bogato in kar 90-letno zgodovino postala sinonim elegance, praktičnosti in agilnosti malega avta, ki ima vse kar imajo veliki, obenem pa je model odlično poosebljal trende svojega časa.
V letu 1929 Peugeot začne z označevanjem svojih modelov s 3 številkami in tako poskrbi, da so vozila prepoznana po vsem svetu. Prva številka označuje razred, sredinska »0« predstavlja genetsko kodo znamke, zadnja številka pa označuje generacijo vozila. To označevanje uvede model 201, kot 201. projekt znamke Peugeot.
Leta 2012 je Peugeot prenehal s spreminjanjem oštevilčenja svojih modelov. Prva številka še vedno simbolizira razred, sredinska »0« (ali dvojna ničla) je seveda ohranjena, zadnja številka pa je sistematično ali “1” ali “8”. Prav zato je novi Peugeot 208 ohranil oznako predhodnika.
Dvajseta leta prejšnjega stoletja veljajo za desetletje gospodarskega in industrijskega napredka, razuzdanih zabav, avanturizma, plesne revolucije in dekadence. Ker so obdobje zaznamovali vsesplošni razcvet in nore zabave, so jim v ZDA rekli "rjoveča 20-ta", v Franciji pa kar "nora leta". Vsakdanjik sta popestrila charleston in jazz glasba, modno sceno pa so krojile obleke z volančki in resicami ter klobuki in trakovi s perjem v laseh.
Tisti čas je zaznamoval tudi ultra moderen slog Art Deco, kjer so oblikovalci in umetniki stare motive kombinirali z geometrijskimi oblikami, ogledali, bleščečimi tkaninami ter srebrnimi, zlatimi in kromiranimi okvirji.
Dvajseta pa so bila tudi čas, ko so se začeli množično proizvajati in uporabljati radio, telefoni, avtomobili in potniška letala, za dodaten razcvet je poskrbela filmska industrija. Kinematografija je takrat ustvarila prve zvezde in osvojila ves svet, veljala pa je tako za obliko umetnosti kot tudi pionirko nove tehnologije.
Že konec dvajsetih se je začela velika gospodarska kriza, ki je poskrbela za zaton zlatih časov. V 30-ih letih so glamur in razkošje zamenjali brezposelnost, revščina, lakota in družbeni nemiri. Drugače je bilo v filmih, ki so polni blišča in pravljičnosti prinašali sanje. Ljudje so radi zahajali v kinematografe, da bi pozabili na mračen vsakdanjik, kjer sta vladala revščina in varčevanje za vsako ceno.
Zategovanje pasu se je poznalo povsod, tudi v modi. Ženske so oblačila pogosto šivale same in to kar iz vreč, v katerih so domov prinesle razne potrebščine, sčasoma pa so te imele različne vzorce in teksture. Visoko pariško modo je zamenjala ameriška, slog je zato postal bolj konzervativen in preprost.
A kriza se je sčasoma polegla, v modi se pojavi čipka, prevladovati začnejo bolj imenitni materiali, kot je denimo svila, ob rdeči šminki pa se začnejo v lepotilnih salonih uporabljati prve umetne trepalnice. Na sceni se utrdi Coco Chanel, ki je še danes simbol za francoski luksuz.
Obdobje med drugo svetovno vojno in po njej je močno krojila politika, a sta hkrati silovito napredovali tudi znanost in tehnologija. Predstavljena so bila nova odkritja o zgradbi DNK, odkrili so inzulin, presadili človeško ledvico, ameriška družba IBM pa je na trg poslala prvi eletronski računalniški stroj. Do velikih sprememb je prišlo tudi na področju mode in glasbe. Ženske so se med vojno osamosvojile ter nosila tudi moška oblačila in čevlje, po njej pa so si znova zaželele in dobile eleganco in ženskost. Na sceno stopi Christian Dior, pri oblačilih prevladujejo usnje, žamet, pletenine, balerinke, elastične enodelne kopalke in seveda jeans. Če so kavbojke v 50. letih v ZDA veljale za delovno oblačilo, so v Evropi predstavljale nov življenjski slog.
V glasbi sta se pomešali črnska in belska kultura, glasba temnopoltih umetnikov je postajala čedalje bolj priljubljena pri belskem občinstvu. V 50. letih so se vplivi končno združili in izbruhnil je rokenrol, nov slog, ki je spremenil podobo popularne glasbe. Skladba Rock around the clock in Elvis Presley sta dokončno spremenila glasbeno sceno, za njeno širitev pa je bil zelo pomemben tudi razvoj tehnologije. Na trg je tako prišla prva mala plošča, lahke in trpežne pa je bilo mogoče učinkoviteje naložiti v džubokse.
V šestdesetih letih so se spremembe na mednarodnem, socialnem in kulturnem področju začele dogajati tako hitro, da starejši niso več sledili vsem novotarijam. Tehnološki napredek je bil velik predvsem na področju raziskovanja vesolja, saj smo videli prvi vesoljski polet, velik razmah in uspehe je žela tudi kirurgija, Steve Wozniak in Steve Jobs pa sta izdelala Apple I.
Vzporedno z napredkom na vseh področjih so bili mladi v sporu z vsemi pogledi starejših. Za to je poskrbelo tudi uvajanje množičnih občil, kar je sprožilo revolucijo v književnosti, likovni umetnosti, glasbi in modi. Popularne glasbene skupine kot so The Beatles, The Rolling Stones, The Doors in druge so postale simbol mladih, pop art Andya Warhola je ustvarjal kult parodij, marihuana in kontracepcijska tabletka pa sta spodkopavali družbene in spolne tabuje.
Svet je zaznamovalo tudi naraščajoče hipi gibanje ter nora moda brez pravil in s kičastimi dodatki. Prva mini krila so sprožila revolucijo, pojavila so se tudi prosojna oblačila, vroče hlačke in “zgoraj brez”, razliko med spoli pa so kasneje zabrisali tesne hlače ter udobna in športna oblačila.
Peugeot 204: Pionir sodobnih modelov
1965-1976
Po zaslugi Peugeota je bilo pestro in zanimivo tudi v avtomobilizmu. Model 204 je tako spreobrnil tradicionalne zapovedi znamke: pogon na prednji kolesi, prvo francosko vozilo s prečno vgrajenim pogonskim sklopom, z blokom motorja v celoti iz lahke litine in menjalnikom, ki je bil nameščen neposredno pod motorjem, prednje kolutne zavore, štiri posamične obese,… Avtomobil je bil pravi pionir sodobnih modelov in prvi Peugeot masovne proizvodnje, na voljo kot petvratna limuzina, kabriolet, kupe, karavan ter mali furgon.
Na področju avtomobilskega športa je leta 1967 na afriškem safariju šest dirkalnikov 204 prišlo od starta do cilja, njihov dirkalnik pa je zmagal v kategoriji od 1000 do 1300 kubičnih centimetrov. Model 204 je bil proizveden v več kot 1,6 milijona primerkih in kar tri leta zaporedoma najbolje prodajano vozilo v Franciji, opremljen pa je bil s štirivaljnim prečno vgrajenim s prostornino 1.130 kubičnih centimetrov in s 43 kilovati oziroma z 58 konjskimi močmi. S pogonom na prednji kolesi in štiristopenjskim menjalnikom, ki je bil vgrajen pod blokom motorja, je njegova največja hitrost dosegla 140 km/h.
Velika priljubljenost televizije in medijev ter videospoti in računalniki so v 80-ih letih prinesli nov slog življenja v domove ljudi. Sedenje ob radiu je postalo stvar preteklosti, v ospredju je bil MTV, ki je izstrelil mnoge glasbene zvezde, največja vzornika ob evforiji plesnih ritmov pa sta bila Madonna in Michael Jackson.
Aktualna scena pa ni vplivala samo na glasbo in stil oblačenja, temveč tudi na šport, avtomobile in drugo. Nobeno obdobje ni prineslo toliko eksperimentov in drznih trendov, kot prav osemdeseta. Dovoljeno je bilo praktično vse in vsaj na prvi pogled se je zdelo, da je bil osnovni recept bolj nor, ključ do uspeha.
Za pomembno prelomnico in pozneje razcvet je poskrbel IBM, ki je predstavil prvi model osebnega računalnika. IBM je namreč presodil, da ljudje poleg velikih računalnikov v podjetjih potrebujejo tudi manjše osebne, ki bodo prevzeli nezahtevna računalniška opravila in poskrbela tudi za zabavo. V domovih so se začeli pojavljati IBM-ovi računalniki in njegovi kloni, kot so bili računalniki podjetij Apple, Commodore in Sinclair.
90. leta danes veljajo za skoraj legendarno obdobje, ki je prineslo veliko novega na sceno. Obdobje je zaznamoval velik napredek tehnologije, informacijska revolucija pa je ljudem dala veliko širino in postali so bolj prilagodljivi od starejših generacij.
Pojavili so se mobilni telefoni, internet, spletne trgovine in socialni mediji, družbene teme so zamenjale individualne zgodbe in mikropolitične vsebine, okrepila se je skrb za okolje, zabeležili smo vzpon pop kulture, moda pa je postala razigrana in pisana. Najbolj izstopajoči so postali neonski odtenki, široke hlače, superge, kariraste srajce in jeans jakne z našitki, moderno in dovoljeno pa je bilo skorajda vse. Dolgčas na raznih področjih prekinejo stvari in ideje, ki jih ljudje črpajo iz zgodovine ter ustvarjajo retro stil.
Peugeot 206: Vedno v užitek
1998-2006
Prehod v 21. stoletje je odlično izkoristil tudi Peugeot, ki je na trg poslal model 206, z več kot osem milijoni primerki pa ta velja za najbolje prodajano francosko vozilo. Malček je bil prava uspešnica tudi pri nas, nanj pa je bilo treba čakati tudi po pol leta. Peugeotovi oblikovalci, ki so začrtali njegovo obliko karoserije, so si prizadevali ustvariti inovativno in hkrati zapeljivo silhueto, ki bi pritegnila poglede in s svojo estetiko vzbudila emocije, načrt pa jim je več kot odlično uspel.
Veliki uspeh modela 206 po vsem svetu je dopolnil slogan družbe “Peugeot, da bo avtomobil vedno užitek.” Leta 1998 je bila predstavljena tudi mična izvedenka kupe-kabriolet, z reli različico 206 WRC pa je Peugeot posegel po naslovih svetovnega prvaka. Priljubljenost modela 206 je bila tako velika, da se je izven Francije njegova proizvodnja še kar nadaljevala, še leta 2016 so ga prodajali v Argentini in Kostariki.
Bolj kot kadarkoli prej je obdobje zaznamovala sodobna tehnologija. Apple je med drugim predstavil prvi tablični računalnik iPad. Ta se je hitro prijel na trgu, požel velik uspeh in bistveno spremenil navade ljudi, saj so lahko od takrat naprej vsebine spremljali na večjem zaslonu.
V to obdobje sodi tudi britanska kraljevska poroka desetletja, o kateri so izčrpno pisali vsi mediji, televizijski prenos pa si je ogledalo skoraj 23 milijonov ljudi. Glasbeno sceno je med drugim pretresel korejski glasbenik Psy z uspešnico Gangnam style. Refren pesmi je bil tako preprost, da so ga peli tudi tisti, ki niso imeli pojma o korejščini. Piko na i je dodal videospot, pesem je postala spletna senzacija in na platformi Youtube kot prva presegla magično mejo eno milijardo ogledov.
Moda je postala vse cenejša, modni cikli pa vse hitrejši. Največji izziv je pomenila ekološka moda, pravična trgovina ter uporaba materialov, ki ne ogrožajo ljudi in živali.
Peugeot 207: Poln karizme in iskrivosti
2006-2012
Peugeot 207 je imel težko nalogo, saj je bilo izjemno uspešen model 206 kar težko nadomestiti. A pri Peugeotu niso vrgli puške v koruzo, avtomobil so v primerjavi s predhodnikom močno povečali in predstavili precej samosvoj model, ki je zgolj na videz črpal oblikovalske prijeme predhodnika. Zunanjost je bila na prvo žogo najbolj dovzetna za ženske poglede in imel je prav posebno dušo. Avtomobil so poganjali 1,4-litrski bencinski motorji s 55 in 66 kilovati oziroma 75 in 90 KM, novost pa sta bila dva 1,6-litrska turbo dizelska motorja z neposrednim vbrizgom goriva. Peugeot 207 je zabeležil nekaj več kot dva milijona proizvedenih primerkov.
Uspešna zgodba serije 200 se leta 2020 nadaljuje tudi z novim modelom 208, ki nadaljuje Peugeotov preporod na vseh področjih. Je simbol mestnega življenja, hkrati pa bo s pridihom avanture, izboljšanim voznikovim mestom, najnaprednejšo tehnologijo in tudi motorjem na električni pogon spisal novo in uspešno poglavje v svoji bogati zgodovini.