20.8.2021
PEUGEOT je že več kot 210 let korak pred svojim časom, saj spodbuja inovacije, vnaprej predvideva spremembe in utira pot novim rešitvam za mobilnost. Avtomobilski šport je za znamko PEUGEOT ultimativni tehnološki poligon, ki ga lahko izkorišča za preizkušanje svojih inovativnih zmogljivosti. Slednje znova dokazuje PEUGEOT 9X8, najnovejši dirkalnik Hypercar znamke, ki je bil javnosti predstavljen na začetku letošnjega leta in je pred kratkim nastopil na vzdržljivostnih dirkah in na dirki 24 ur Le Mansa.
PEUGEOT je svoj mogočni povratek na vzdržljivostne dirke naznanil s PEUGEOTOM 9X8.
Slednji bo šel po stopinjah svojih slavnih in zmagovalnih predhodnikov v vzdržljivostnih dirkah in nadaljeval tradicijo znamke PEUGEOT, ki razvija zmogljive in nemudoma prepoznavne tekmovalne dirkalnike.
Z dirkalnikom PEUGEOT 9X8 je znamka PEUGEOT združila športni duh, tehnološko strokovnost, učinkovitost in stilsko odličnost.
Enako kot PEUGEOT 905 pred tridesetimi leti, je tudi PEUGEOT 9X8 povzel sodobne estetske zapovedi znamke: to je prekinjeno, uglajeno in elegantno vozilo, ki vzbudi emocije in pooseblja hitrost. Na njem nemudoma opazimo prednje in zadnje luči v obliki treh značilnih sledi levjih krempljev. Boki so izčiščeni in strukturirani. Zunanji ogledali sta integrirani v šasijo, za katero se zdi, da nima nobenega zračnega upora.
Na zadnjem delu se nahaja širok usmernik zraka, ki ga obdajajo elegantno izklesani elementi, v katerih se nahajata optična bloka, in napis, ki poudarja najbolj presenetljivo inovativno lastnost dirkalnika 9X8: vozilo nima zadnjega spojlerja! Na njem piše «We did not want a rear wing.» (Nismo hoteli zadnjega spojlerja.)
Inženirje oddelka PEUGEOT SPORT in oblikovalce znamke PEUGEOT je navdihnil novi pravilnik Hypercar, se pravi najnovejše kraljevske discipline vzdržljivostnih dirk. Medtem ko so se drugi odločili, da bodo nove predpise upoštevali bolj konzervativno, so se ekipe PEUGEOT raje odločile za tveganje in prelomne rezultate.
Za motor so izbrali hibridno tehnologijo in združili bencinski motor V6 Biturbo s 500 kW (680 KM), ki poganja zadnji kolesi in motor/električni generator z močjo 200 kW (270 KM), ki poganja prednji kolesi. Pravilnik določa jasne omejitve delovanja sistema, ki hibridnim avtomobilom omogoča vožnjo s štirikolesnim pogonom: v njem je opredeljena mejna vrednost za prenos energije na prednji kolesi in določa, da skupna povprečna izhodna moč pogonskega sklopa ne sme presegati 550 kW (750 KM).
Hibridna tehnologija je torej obetavna, saj odpira možnosti za koriščenje štirikolesnega pogona, hkrati pa predstavlja tudi velik tehnični izziv z vidika kompleksnosti upravljanja pogonskega sklopa. In ravno to področje zanima znamko PEUGEOT, saj se zavzema za pospešeno elektrifikacijo svojega izbora vozila in želi pospešiti tehnični razvoj ter pridobiti izjemne izkušnje v avtomobilskem športu. Program 9X8 bo nenazadnje koristil prihodnjim elektrificiranim modelom znamke PEUGEOT.
Na kratko:
MOTORJI
Pogonski sklop PEUGEOT HYBRID4 500 kW (štirikolesni pogon)
Zadnja prema: 2,6-litrski bencinski motor z notranjim zgorevanjem V6 bi-turbo pod kotom 90°, z močjo 500 kW (680 KM.) + 7-stopenjski sekvenčni menjalnik.
Prednja prema: motor/električni generator 200 kW (270 KM) + reduktor
Baterija: Visokonapetostna, 900 voltov, razvita v sodelovanju med PEUGEOT SPORT, TotalEnergies / Saft.
Od 905 do 9X8
Najnovejši Hypercar dirkalnik znamke PEUGEOT se nam predstavlja z novim nazivom: 9X8.
Začetna številka 9 ponazarja ekstremna tekmovalna vozila znamke PEUGEOT, kot sta bila vzdržljivostna dirkalnika PEUGEOT 905 (1990-1993) in 908 (2007-2011), ki sta prava legendarna vzdržljivostna modela tega proizvajalca.
Črka X se nanaša na tehnologijo štirikolesnega pogona in hibridno tehnologijo, s katerima je opremljen novi Hypercar PEUGEOT, ki bo znamkino strategijo elektrifikacije razširil še na avtomobilski šport.
Zadnja številka 8 pa je bila izbrana v poklon trenutnim nazivom PEUGEOTOVIH modelov: 208, 2008, 308, 3008, 5008 in seveda PEUGEOT 508, ki je čisto pred kratkim prišel v roke ekipi inženirjev in oblikovalcev, ki so oblikovali tudi Hypercar, in je postal prvi model z oznako PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
Tako kot 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED je tudi PEUGEOT 9X8 del strategije neo zmogljivosti, ki jo je razvila znamka PEUGEOT in ki želi ponuditi okolju bolj prijazno in odgovorno zmogljivost tako na serijskih kot tudi tekmovalnih vozilih. Ključnega pomena pri ustvarjanju dirkalnika 9X8 pa je bilo tesno sodelovanje med ekipo inženirjev iz oddelka PEUGEOT SPORT in ekipo oblikovalskega studia PEUGEOT Design.